Středový motor BAFANG

11. 03. 2019

Středový motor BAFANG

Celosvětově známá značka motorizací BAFANG se v minulosti zapsala jakožto největší výrobce nábojových (tj. předních a zadních) motorů a dodnes si drží své světové prvenství. V současnosti se zabývá výrobou také středových motorů, které sice po objemové stránce patří k těm větším, na druhou stranu však také cenově dostupnějším. Středový motor BAFANG má méně citlivou regulaci výkonu, vyšší hmotnost a mohutnější rozměry, což se v konečném důsledku odráží na designu elektrokola, jenž pro někoho nemusí působit zcela kompaktně a propracovaně. Tento drobný nedostatek je však vykoupen vysokou spolehlivostí motoru, jeho plynulým a tichým chodem a poměrně nízkou pořizovací cenou.

 

Jednotlivé rozdělení motorů BAFANG

 

Středový motor BAFANG M500 najdete zejména v kategorii horských elektrokol a speed pedeleců. Elektromotor je vybaven torzním (tlakovým) snímačem. Řídící jednotka díky tomu dokáže vyhodnotit, jakou silou jezdec šlape do pedálů a přizpůsobit tak výkon pohonu. Motor nabízí výkon250W a točivý moment 95 Nm, přičemž maximální rychlost činí 25 km/h, popřípadě 45 km/h (v závislosti na způsobu využití a platných právních předpisech). Pohonná jednotka má plynulý a tichý chod a to i v případě změny převodů. Navíc podporuje snímač řazení, tzv. Gear senzor.

 

 

Nová vylepšená verze středového pohonu BAFANG M420 známého pod původními názvy M400 nebo Max Drive přichází s výkonem o síle 250W a točivém momentu 80 Nm. Pohonná jednotka je vybavena torzním (tlakovým) snímačem a dokáže tak regulovat výkon motoru dle intenzity šlapání jezdce. Oproti svému předchůdci se liší osou s uchycením klik na tisícihran. Software zůstává neměnný. Rovněž podporuje snímač řazení neboli tzv. Gear senzor.

 

 

 

 

Pohonná jednotka BAFANG MODEST je vhodná pro využití v lehkém terénu nebo silnicích, protože není vybavena torzním (tlakovým) snímačem. Místo toho je v motoru integrován senzor otáček, který dokáže vyhodnotit signály šlapání a otáček ze středové osy motoru. Vzhledem k absenci torzního snímače není dávkování výkonu plynulé tak jako u dvou předchozích typů. Z toho důvodu se jednotka blíží svým chováním pocitově spíše zadnímu motoru. K motoru lze doinstalovat snímač řazení, tzv. Gear senzor. Cenově dostupnější varianta motoru Max Drive s torzním snímačem.