
26. 06. 2019
VÍTĚZ VELKÉHO TESTU - FOCUS JAM² 9.8 DRIFTER

Kola značky jsou vyvíjena také spoluprací s profesionálními cyklisty, ale Focus má také k dispozici jedno z nejmodernějších a největších zkušebních center v Evropě. Prototypy, jednotlivé části, součásti a všechny modely výroby jsou tam důkladně testovány a vývojoví pracovníci nastavují limity ještě nad hodnoty normy DIN.
Portfolio produkce je standardní, tedy široké, nezapomíná se samozřejmě na ženy. V portfóliu firmy objevíte horská kola, stále populárnější kola silniční, trekingy, ale také městská a fitness kola. Značka je silně etablovaná i v cyklokrosu, z něj těží i gravel produkce. V kategorii MTB elektrokol naleznete širokou paletu kol s pevným rámem, samozřejmě kola s označením all round, dětská, silniční (ta dokonce v šesti provedeních).
V odpružených e-MTB je představený Jam² Drifter druhým nejvyšším modelem, jeho výbava, zdvihy a síla motoru jej předurčují do náročného terénu, kde přinese slibovanou radost na druhou. Prostupnost, dobré vedení směru, komfort a maximální odolnost proti defektu má kromě pružení na starost také kombinace pneu 29“ na předním kole a plusový rozměr kategorie 27,5“ na kole zadním.
PRVNÍ DOJMY TESTERŮ
Mikuláš: Kolo má tak vynikající jízdní vlastnosti, že jsem na začátku skoro ani nevnímal pomoc motoru. Ta je dokonalá, nemám k ničemu výhrady. Super jede, motor pomáhá hodně.
Daniel: Fantastický stroj, dělá víc, než se od něj chce. Reaguje přesně, má silný motor. Kolo snů, nastavilo mi měřítka hodně vysoko.
Matěj: Koncepčně nejzajímavější kolo zde, zadní kolo 27,5“, přední 29“, elektronické řazení, které funguje, i když dojde baterie, ale nesmí se vypnout celý systém, pak řadit nelze. Kolo jede fantasticky, perfektně plynule nastupuje motor, tomu není co vytknout, ale dal bych mu pouze jeden bod za jízdu s vypnutým systémem. Jinak naprostá bomba!
FOCUS KOMPLEXNÍ HODNOCENÍ
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) |
|
Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině |
5 |
Zabíral motor rovnoměrně a plynule nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? |
5 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) |
|
Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? |
5 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) |
|
Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? |
5 |
Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? |
5 |
Jízda bez motoru (300 metrů) |
|
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? |
3,5 |
Hlučnost |
|
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? |
3,25 |
Ovládání |
|
Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? |
4 |
Dojezd |
34 km |
Výsledek ergotestu |
3,66 |
Celková známka jízdního testu |
4,46 |
*Celkem se udělovalo 1 až 5 bodů, přičemž 5 bodů je maximum.
Verdikt: Německé firmy se elektrokolům věnují s plnou vážností, síla domácího trhu je k tomu silným motivem. Focus postavil stroj vyvolávající zvědavost a následně po vyzkoušení respekt a nadšení. Terén je pro něj domovem, kombinace dvou velikostí ráfků předpokladem jistoty v terénu. Skvěle naladěné odpružení posune jezdecké sebevědomí k hraničním hodnotám.
Zdroj: IDNES.cz