Vše o novém motoru BOSCH CX 4. generace

29. 10. 2019

Vše o novém motoru BOSCH CX 4. generace

Žádná cesta nebude už nikdy víc příliš strmá a žádná výzva příliš velká. V dnešním článku se zaměříme na nový středový elektromotor Bosch. Pravděpodobně jste už o něm slyšeli. Láme rekordy napříč motorizacemi a posouvá hranice moderní elektromobility směrem kupředu. Řeč je o doposud nejvýkonnějším motoru společnosti Bosch - Performance Line CX 4. generace.

 

 

 "Nový Bosch přináší úžasnou jízduZatímco ostatní motory jsou buď velmi citlivé, ale slabé nebo příliš brutální a silné, nový Bosch vždy zasáhne hřebík na hlavu."

 

O novém motoru Bosch Performance Line CX 4. generace

Nová řada motoru Bosch je optimalizována pro sportovní, výkonnou a dynamickou jízdu v terénu. Je stvořena pro ambiciózní jezdce, pro něž je stezka druhým domovem. Stačí jen sešlápnout pedály a podpora s točivým momentem 75 Nm okamžitě přichází bez prodlevy. Jakýkoliv odpor motoru je nepostřehnutelný, a tak máte při jízdě pocit, jako byste jeli na běžném jízdním kole bez dopomoci. Díky dostatečné energii v podobě vysokokapacitních baterií a perfektními informacím z palubního počítače budete svou pozornost soustředit na vzrušující zážitek z jízdy.

 

 

 "Ale co ten notoricky známý odpor pedálů? No, neexistuje!"

 

Kompaktní a lehký 

Tým Bosch zapracoval na hmotnosti motoru, kterou významně snížil na pouhých 2,79 kg. To je o neuvěřitelných 1,3 kg méně než váha jeho posledního předchůdce. Dále se tým zaměřil i na jeho velikost, která je nově téměř o 50 % menší a tedy kompaktnější. Snadno a diskrétně zapadá do rámu elektrokola, což se pozitivně odráží i na jeho hezčí estetice a vzhledu. Kromě toho toto razantní snížení hmotnosti motoru umožňuje použít silnější baterii. Nově tedy máte na výběr plně integrovanou baterii ve velikostech 500 Wh nebo 625 Wh s nevídaným dojezdem.

 

 

"Nízká hmotnost a kompaktní provedení tohoto nového motoru Bosch může mít velmi pozitivní vliv na zacházení s novými koly s motorem Bosch."

 

 


Mimořádně výkonný a efektivní

Motor má neuvěřitelnou dynamiku a jedinečnou přilnavost, díky kterým umí poskytnout až 340% podporu ve všech terénech. To je o 40 % více než u předchozí verze. Změny jsou patrné taktéž u dílčích úrovní podpory, ty jsou klasicky 4 (Eco, Tour, eMTB, Turbo). Režim Tour má zvýšenou dopomoc ze 120 % na 140 % a jeho síla je výrazně patrná především na strmých svazích.

 

Obrovský posun je zaznamenán v režimu eMTB, který se automaticky přizpůsobí vašemu individuálnímu stylu jízdy na základě jízdního profilu a tlaku, jenž vyvíjíte na pedály. To v praxi znamená, že není nutné přepínat mezi režimy Tour a Turbo. Nyní je motor neuvěřitelně přesný a snadno ovladatelný, jednoduše skvělý! Stačí se jen soustředit na jízdu. Motor nabízí i funkci asistované chůze. Pomoc při chůzi se přizpůsobí automaticky v závislosti na sklonu terénu.

 


Citlivý a přirozený

Režim eMTB umí nově poskytnout konzistentní výkon v širokém rozsahu kadence. Podpora motoru tak zůstává přirozená bez nežádoucího trhání a zároveň maximálně výkonná.

 

 

Plynulý

Další novinkou je velký převodník, který nahradil funkci mini převodníku a převodovky u svého předchůdce. Přechod přes hranici 25 km / h je na rozdíl od svého předchůdce mnohem hladší a plynulejší.  Vylepšené ovládání umožňuje snadnou jízdu a optimální trakci. A to i na náročných úbočích a obtížných překážkách.

A co hlasitost? 

Při plném zatížení je u motoru patrné drobné hučení. Po chvilce jízdy ho však zcela přestanete vnímat a necháte se unášet ostatními dechberoucími vlastnostmi motoru. 

 

 

Závěrečné shrnutí

Nový BOSCH 4. generace v každém ohledu předčil všechny své předchůdce a je doposud nejlepším motorem, jaký kdy značka BOSCH představila. Hledáte-li ultra lehký a super hravý e-bike, vyplatí se vsadit na elektrokola s touto motorizací. Jste-li nadšený sportovec? Pak je volba jasná!